Kudüs..

Kim inanırdı ki bir gün Kudüs’e gideceğime

Rabbime sonsuz şükürler olsun ki bugünler de nasip oldu.

Kudüs gezimiz Esenler Yazarlık Okulu olarak gittik. Yazıma başlamadan önce böyle bir imkân sunduğu için Sayın Belediye başkanımız Mehmet Tevfik Göksu, bu gezide bize öncülük yapan yol gösteren değerli hocalarımız Süleyman Özışık ve Veyis Ateş’e ve bize 4 gün boyunca rehberlik yapan Bilgehan Kaya’ya sonsuz teşekkürlerimi sunmak isterim

26 Haziran gecesi yola çıkma vaktiydi. İsrail Tel Aviv havalimanına vardıktan sonra, pasaport kontrolünden geçtik ve istikamet Zeytin dağıydı. Selman-ı Farisi ve Rabiat’ul Adeviyye ziyareti sonrası amcaların hurma ve içecek ikramından sonra Hz. İsa’nın göğe yükseldiği düşünülen alanı ziyaret ettik. Yol boyunca yürüdük ve karşımıza Kubbet’ül Sahra. O altın kubbesiyle duruşu zarifliği…

Bilgilendirme ve fotoğraf çekiminin ardından Mescid-i Aksaya gittik girişte İsrail askerlerinin çantalarımızı aramasından sonra ve birkaç soru sorduklarında girebildik.

Ertesi gün El Halil yolunu tuttuk. Halilürrahman Camisine İsrail kontrol noktasından geçtikten sonra. Hz. İbrahim, Hz. İshak, Hz. Yakup Ve Hz. Yusuf kabirlerini ziyaret ettik. Camii’nin yarısı Sinagoga çevrildiğinden dolayı mezarlıklara giremedik.

Ziyaretten sonra Eriha şehrine yola koyulduk Hz. Musa’nın makamının bilgilendirilmesinden ardından Lut Gölü’ne gittik. Yani Lut kavminin helak olduğu yere ve sonrasında Tecrübe Dağı’na yani Hz. İsa’nın inzivaya çekilip 40 gün yaşadığı yere.

Ertesi gün Çile yolundan geçerek Kıyamet Kilisesine gittik. Bilgilendirmenin ardından Hz. Ömer Camiini gördük ama içeri giremedik kapalıydı.

Ve dönüş vakti başlamıştı içimizde üzüntü, bir buruk vardı. Cuma namazından sonra Yafa şehrine doğru hareket ettik. Her yerde Osmanlı’nın izleri. Mahmudiye külliyesi, Sultan Abdülhamid’in yaptırdığı saat kulesi ve Osmanlı çeşmesi. Ve bir kez daha Türk olduğum için gurur duydum.

Sözümü bitirmeden önce imkânı olan Kudüs’e gitsin, görsün.  Bana sorsanız Kudüs’te mi yaşamak istersin Türkiye’de mi Kudüs derim.  Oradaki Filistin halkının bizleri gördüklerinde mutluluğu sevinci görseniz… Kudüs’e ecdadımız sahip çıkmışken biz niye sahip çıkamıyoruz. Bir gün Allah’ın izniyle Filistin halkı ve Kudüs huzura kavuşacak buna inanıyorum

[Toplam:2    Ortalama:5/5]

Bildir
Şeyma Şahin
Üye

Rabbim Kudüs ziyaretinizi mübarek eylesin… Kaleminize sağlık…

ᴋʙʀɴʀʀ (ᴍᴇᴋᴛᴇᴘʟɪʏᴀᴢᴀʀ)

çok güzel harika olmuş kadriyecim en çok alıcı nokta ise Ve dönüş vakti başlamıştı içimizde üzüntü, bir buruk vardı denilmesi o hepimizde vardı ..
Allah razı olsun canım çok güzel oldu rabbim tekrar nasip eder inşaAllah :):):):):)